2009. október 5., hétfő

Schinwald

A vasárnapjaim legtöbbje a semmittevéssel szokott eltelni. De tegnap volt mit tenni. Úgy volt, mozizunk és megnézzük a Robert Capa kiállítást a Ludwig múzeumban. Semelyik sem jött össze. Viszont kinéztem egy másik kiállítást a Műcsarnokban. A Robert Capa annyira nem érdekelt, bár biztos érdemes megnézni, de inkább körülnéztem az est.hu-n. A háborús képek néha amúgyis hajlamosak lehúzni az embert, bár ha jól tudom Capa nem csak a szomorú oldalát örökítette meg a dolognak.

Szóval találtam egy másik kiállítást, Markus Schinwald, osztrák művész alkotásait néztük meg. A kiállítás nem túl nagy, de annál édekesebb. A legtöbb teremben jól megkomponált kisfilmeket lehet megnézni, a leghosszabb 15 perces, nem túl rövid nem túl hosszú és élvezhető. Egy volt a 4 közül, ami nem tetszett, és egy, amit nem igazán értettem. A kisfilmeken kívül voltak még régi festmények, melyeket megnevezhetetlen (vagy csak számomra ismeretlen) kiegészítőkkel díszített a művész, átjárható szekrény, bicikli, mely csak egy pályán tud mozogni, ortopéd lábbelik, melyeket a hordhatatlanságig átalakított. A tárgyak és a filmek mindenkinek mást jelenthetnek. Schinwald, ha jól tudom, a test kommunikációs szerepét, a szerep és a burok viszonyát próbálta bemutatni.

A videók és a tárgyak láttán bennem is ilyen gondolatokat keltett. Főleg az utolsó filmnél, mikor egyértelmű utalásokat tesz: az ember, aki egy gumi segítségével örök mosolyt tud varázsolni az arcára, vagy a férfi, akinek a kezeit egy nő kötözi össze, miközben a háttérben megjelenik még egy női alak.

Annak ellenére, hogy tetszett, nekem hiányzott még valami, valami több. Igaz, nem lehet végignézni fél óra alatt a kiállítást, de a kiállított tárgyak között volt olyan, ami nem is igazán illett a kiállítás hangulatához, és még lehetett volna jóval többet is bemutatni, hogy egy kicsit gazdagabb legyen. Na de nekem téényleg az ínyemre volt, és lehetett fényképezni is! Wuhúúú.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése