2009. október 13., kedd

Szezonális hangulati zavar

Ágyban fekszem és lefagy a lábam. Nincs itt szó őszről, nem is volt. Ez tél!! Ez nagyon tél, és nekem nem tetszik. Persze felesleges rinyálni, nincs mit tenni, nem lesz melegebb, ha az erőlködéstől szétpukkadok, akkor se.

Bár az érdekes, hogy állítólag az időjárásnak semmi köze az emberek kedvéhez (no nem mintha rossz kedvem lenne). De erősen kétlem, hogy egy hideg szeles nap ugyanolyan hangulatban telik, mint egy napsütéses 29 fok.

Na, hát akkor most az előző bekezdésem állítását (amit persze nem én találtam ki), gyorsan meg is cáfolom. Olvasgattam az évszakok hatásáról emberekre nézve, rengeteg cikk, az összes mást ír - nyilván (viszont kábé mindegyik ugyanezzel az állítással kezdődik..). Na és rátaláltam a tökéletes betegségre, amit majd diagnosztizáltatok magamon - vagy mi - és így orvosi papírral utazom melegebb éghajlatra (khm). Létezik ugyanis a téli depresszió (angolul találó a rövidítés: SAD - Seasonal Affective Disorder), ami lényegében a természetes fény hiányára vezethető vissza. Ha egész évben boldog vagy, szebben mondva: mentálisan egészséges, de télen elkap a szorongás és ez évről évre ismétlődik, akkor lehet, hogy TE is SAD-es vagy!! (...Egy jó reklámfilm kezdőmondata, mi?) Persze nem ilyen egyszerű az egész, vannak tünetek, például alvásproblémák, túlevés, viselkedési problémák éésatöbbi.
Szóval elég nagy a valószínűsége, hogy én az vagyok, és annak is, hogy erről orvosi papírt nem kapok!! :)
Na mindegy, remélem nem ebbe fogok belehalni, addig meg csak álmodozom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése